Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem.
Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić
wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa.
Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w
okresie prenatalnym. Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w
uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w
świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości,
przemoc). Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki
międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA)
przeprowadzonych także w Polsce.
Publikacja do kupienia w księgarni internetowej
PWN.