Tajemnice podejmowania decyzji
Przy podejmowaniu decyzji o wyborze jednej z dwóch podobnie wyglądających opcji, ludzie najczęściej wybierają przedmiot na któremu najdłużej się przyglądali - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Nature Neuroscience". I dodają, że subiektywną wartość przedmiotu można podnieść po prostu dłużej na niego patrząc.
Kiedy dokonujemy wyboru pomiędzy dwoma przedmiotami najczęściej
spoglądamy na przemian na jeden i drugi - porównujemy dostępne
alternatywy.
Antonio Rangel wraz z zespołem z California Institute of
Technology w Pasadenie postanowił sprawdzić co wpływa na nasze decyzje. W
tym celu naukowcy poprosili głodnych uczestników badania żeby wybrali
pomiędzy dwoma przekąskami, o których wcześniej mówili że jednakowo je
lubią.
Uczestnikom pozwolono obejrzeć obydwie przekąski zanim wybrali tę na
którą mają ochotę. Autorzy pracy zaobserwowali w 70 proc. przypadków, że
ludzie wybierają tę przekąskę, na którą patrzyli o pół sekundy dłużej.
Źródło: PAP
Foto: lajfmajster.pl
Foto:
ostatnia zmiana: 2010-09-14