Tajemnice podejmowania decyzji

Przy podejmowaniu decyzji o wyborze jednej z dwóch podobnie wyglądających opcji, ludzie najczęściej wybierają przedmiot na któremu najdłużej się przyglądali - informują naukowcy z USA na łamach pisma "Nature Neuroscience". I dodają, że subiektywną wartość przedmiotu można podnieść po prostu dłużej na niego patrząc.

Kiedy dokonujemy wyboru pomiędzy dwoma przedmiotami najczęściej spoglądamy na przemian na jeden i drugi - porównujemy dostępne alternatywy.

Antonio Rangel wraz z zespołem z California Institute of Technology w Pasadenie postanowił sprawdzić co wpływa na nasze decyzje. W tym celu naukowcy poprosili głodnych uczestników badania żeby wybrali pomiędzy dwoma przekąskami, o których wcześniej mówili że jednakowo je lubią. Uczestnikom pozwolono obejrzeć obydwie przekąski zanim wybrali tę na którą mają ochotę. Autorzy pracy zaobserwowali w 70 proc. przypadków, że ludzie wybierają tę przekąskę, na którą patrzyli o pół sekundy dłużej.

Źródło: PAP

Foto: lajfmajster.pl

Foto:

ostatnia zmiana: 2010-09-14
Komentarze
Polityka Prywatności