Jak robić dobre notatki?

Wielokrotnie, zapewne, zdarzyło ci się znaleźć kartkę z tajemniczym numerem, którego nie wiedziałeś komu przypisać. A warto zastosować kilka prostych zasad.

Kiedy piszesz notatkę, używasz gigantycznych skrótów myślowych. W czasie zapisywania wiesz, do kogo numer telefonu zapisujesz i w jakiej sprawie miałeś dzwonić.

Pamięć jest jednak krótka, a jutro już nie będzie to takie oczywiste. Dlatego na etapie notatek warto stosować pewne zasady - bardzo proste.

Zasada 1: nic nie jest oczywiste.

Wystarczy do tajemniczego numeru dopisać: do kogo należy i w jakiej sprawie mamy dzwonić. Jeżeli dopiszemy do tego jeszcze datę zrobienia notatki, w razie potrzeby znajdziemy później w kalendarzu, co tego dnia robiliśmy i do czego nam ten numer był potrzebny.

Zasada 2: pisz jak sekretarka.

Dopisuj do zadań "do wykonania" od razu podstawowe informacje, nie będziesz się potem denerwować, że COŚ miałeś zrobić – ale nie bardzo wiesz, co to było.

Zasada 3: używaj karteczek post-it.

Karteczki samoprzylepne mają jedną fajną cechę: można je po prostu wkleić na odpowiednią stronę pod datą sporządzenia – i gotowe. Nie wyskoczą nagle spośród dokumentów leżących z szufladzie i nie każą nam kombinować, co mieliśmy z nimi zrobić.

Zasada 4: segreguj notatki.

Wszystkie krótkie notki wrzucaj w jedno miejsce – i pod koniec dnia przejrzyj. Te, które potrzebujesz, opisz kilkoma dodatkowymi słowami i wklej do kalendarza. Notatki z zadaniami już wykonanymi wrzuć po prostu do śmietnika, a te, które wymagają jakiegoś działania jutro czy w najbliższym czasie, naklej w widocznym miejscu niedaleko stanowiska pracy. Unikniesz przesadnego nagromadzenia i przy okazji posegregujesz sobie zadania pod względem priorytetów.

Źródło: lajfmajster.pl

ostatnia zmiana: 2011-08-08
Komentarze
Polityka Prywatności