Tabelki - jak je tworzyć, by się przydały?

Na czym polega metoda notowania w tabeli? Tworzysz odpowiednią tabelę i wpisujesz informacje pod konkretnymi nagłówkami. Jest to dobre rozwiązanie, jeśli masz do czynienia z układem chronologicznym informacji.

Jak notować?

Podczas czytania czy słuchania wyłapuj główne kategorie informacji. Wpisz je jako nagłówki tabeli, po czym uzupełniaj kolumny konkretnymi informacjami (datami, faktami, zdaniami czy słowami kluczowymi).

Plusy

Zmniejsza ilość zapisywanych słów. Ułatwia późniejsze powtórki dzięki ukazaniu połączeń i relacji między informacjami.

Minusy


Musisz bezwzględnie rozumieć to co notujesz. Podczas wykładu czy lekcji metoda będzie wymagała Twojej bardzo wysokiej aktywności.

Źródło: 5 Metod Skutecznego Notowania

ostatnia zmiana: 2011-08-31
Komentarze
Polityka Prywatności