Metoda Cornella - sposób na notatki

Na czym polega ta metoda? Organizujesz notatki w taki sposób, abyś najpierw zapisywał treść, fakty
i informacje, a potem wyciągał z nich słowa kluczowe.

Jak notować?

Podziel kartkę w położeniu poziomym na dwie części. Lewa, zawierająca słowa kluczowe, ma być mniejsza i mierzyć ok. 6 cm. Prawa część, która będzie zawierała główną część notatki ma być większa - do długości ok. 15 cm. Na dole strony/notatki umieść poziomą linię na całej długości oddzielającą notatkę od dolnej części – podsumowania.

W trakcie notowania podczas wykładu czy lektury zapisuj wszystkie informacje w części prawej. Umieszczaj tu wszystko co uznasz za warte zapisania. Mogą się tutaj znaleźć m.in.:
  • pełna treść – zdania,
  • słowa kluczowe i idee,
  • ważne daty, ludzie, miejsca,
  • najważniejsze informacje,
  • tabele, diagramy,
  • Wypunktowania.
Jeśli nie zdążysz czegoś zapisać, zostaw puste miejsce, które uzupełnisz potem.

Po skończeniu notowania wypisz najważniejsze słowa kluczowe w kolumnie po lewej stronie. Używaj pytań, które później pobudzą Cię podczas nauki i powtórek.

W podsumowaniu stwórz własnymi słowami najważniejsze konkluzje z całej notatki. Niech to będą maksymalnie 2-3 zdania.

Źródło: 5 Najlepszych Metod Notowania

ostatnia zmiana: 2011-08-29
Komentarze
Polityka Prywatności