Na czym polega ta metoda? Organizujesz notatki w taki sposób, abyś najpierw zapisywał treść, fakty
i informacje, a potem wyciągał z nich słowa kluczowe.
Jak notować?
Podziel kartkę w położeniu poziomym na dwie części. Lewa, zawierająca słowa kluczowe, ma być mniejsza i mierzyć ok. 6 cm. Prawa część, która będzie zawierała główną część notatki ma być większa - do długości ok. 15 cm. Na dole strony/notatki umieść poziomą linię na całej długości oddzielającą notatkę od dolnej części – podsumowania.
W trakcie notowania podczas wykładu czy lektury zapisuj wszystkie informacje w części prawej. Umieszczaj tu wszystko co uznasz za warte zapisania. Mogą się tutaj znaleźć m.in.:
pełna treść – zdania,
słowa kluczowe i idee,
ważne daty, ludzie, miejsca,
najważniejsze informacje,
tabele, diagramy,
Wypunktowania.
Jeśli nie zdążysz czegoś zapisać, zostaw puste miejsce, które uzupełnisz potem.
Po skończeniu notowania wypisz najważniejsze słowa kluczowe w kolumnie po lewej stronie. Używaj pytań, które później pobudzą Cię podczas nauki i powtórek.
W podsumowaniu stwórz własnymi słowami najważniejsze konkluzje z całej notatki. Niech to będą maksymalnie 2-3 zdania.